32 214 44 00
Niedostępność eUsług i Profilu Zaufanego . Główna wygrana w loterii Logiczne, że się opłaca . Niedostępność Express Elixira w dniu 07.10.2021 . mojeID oraz Profil Zaufany . Zmiany prawa bankowego - dot. tzw. pakietu Slim VAT . Tarcza Finansowa PFR 2.0 . Zmiana autoryzacji powyżej 100 zł w Google Pay . Garmin Pay i Fitbit Pay już dostępne . Apple Pay w naszym banku. Płać wygodniej, szybciej, bezpieczniej . Tarcza Finansowa PFR – zakończenie przyjmowania wniosków
BS NEWS RSS - bądź na bieżąco!
Bank Spółdzielczy Czechowice-Dziedzice-Bestwina Internet Banking
Placówki i bankomaty Kontakt
KOMUNIKAT Zarządu Banku Spółdzielczego Czechowice-Dziedzice-Bestwina
W sprawie rozprzestrzeniania koronawirusa, więcej: Zobacz

Aktualności

VOICE PHISHING - Bank BPS ostrzega

2021-03-18

Departament Bezpieczeństwa Banku BPS informuje, iż w ostatnim czasie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS. Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym Infolinię Banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem systemów bezpieczeństwa po stronie Banku.

Schemat działania przestępców:

  • przestępcy dzwonią do klienta banku spółdzielczego z numeru Infolinii Banku tj. 801 321 456 lub 86 215 50 00;
  • osoba dzwoniąca posiada ukraiński akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
  • prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie;
  • rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
  • osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
  • podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:

  • Infolinia Banku nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456;
  • Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych.
  • Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientami.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.
  • Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwonić na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.
Stawki referencyjne Co to?WIBOR 1 m-c z ost. dnia rob. sierpnia 2021 - 0,18%.
Obowiązuje od 01.09.2021 r. do 30.09.2021 r.

Średni WIBID 6 m-cy w czerwcu 2021 wyniósł 0,05%.
Obowiązuje od 01.07.2021 r. do 31.12.2021 r.

Kursy walut 2021-10-18 10:00
Dewizy:Pieniądze:
skupsprzedażskupsprzedaż
1 USD3.85634.03623.82894.0641
1 GBP5.26785.57575.24105.6031
1 EUR4.46834.67634.43664.7086
Apple Pay w naszym banku. Płać wygodniej, szybciej, bezpieczniejAplikacja mobilna - BS Czechowice - Nasz BankExpress ElixirmojeID oraz Profil ZaufanyCertyfikaty KIR